Selecteer een pagina

Bureau de Bont: sterk in ontwikkeling!

Klik hier voor een nadere kennismaking met de organisatie

Aanjagen en implementeren van innovatie

Klik hier voor meer informatie over het versterken van de New Business & Marketing afdeling

Succesvol verwerven van opdrachten en contract

Lees hier meer over de leergang Accountmanagement in de zorg

Het ontwikkelen en implementeren van een projectmanagement applicatie

Klik hier voor meer informatie over de toekomst van kwaliteitsmanagement

Al onze trajecten zijn maatwerk, omdat geen organisatie hetzelfde is

En omdat ook geen mens hetzelfde is, stellen onze mensen zich aan u voor

Inzicht in de eigen Projectsamenwerking

Klik hier voor meer informatie en een gratis QuickScan

Blijft het echt tobben met managementsystemen?

Je hebt managementsystemen voor de bühne. Er zijn KAM-systemen voor het certificaat. Er zijn bedrijfsvoeringssystemen voor het management zelf. Er zijn systemen omdat het zakelijk nu eenmaal verplicht is. Allemaal logisch. En het kost allemaal geld.

Als je vandaag de dag rondvraagt binnen organisaties, hoor je nog altijd weinig positieve berichten over systemen. Uit onderzoek bij 25 organisaties blijkt dat de meeste organisaties echt vinden dat systemen een positief effect hebben, maar geeft ook het merendeel aan dat het nog te weinig ondersteund is. Kortom goed dat het er is, maar we zouden er veel meer aan kunnen hebben. En op de vraag wat er dan exact wordt gemist, antwoorden veel respondenten het gemis van de hoofdlijn, een ondersteunende structuur. Verminder het aantal voorschrijvende formulieren, maar vermeerder de ondersteuning bij het standaardiseren van de manier van werken binnen de organisatie. Kortom: “Zo werken we hier”.

Het gaat er schijnbaar om dat we de medewerkers niet voorschrijven hoe te werken, maar ondersteunen om volgens een werkwijze te werken. Het klinkt bijna hetzelfde, maar er zit een wereld van verschil in.

Daarom heeft Bureau de Bont een benaderingswijze uitgewerkt, waarmee er balans kan komen tussen nut en noodzaak van managementsystemen. Dit is gebaseerd op zes hele basale principes:

Blijft het echt tobben met managementsystemen

Ik ben ervan overtuigd dat we met deze benaderingswijze in staat zijn om kwaliteit weer terug ten dienste van projecten en van de business te organiseren. Geen overall kosten meer, geen verkeerde aandacht en tijdverlies.

Ik spreek daarom graag over “Kwaliteit als een Service”. Het brede begrip kwaliteit ter ondersteuning van de business zelf. Geen algemene kosten meer, maar alleen waarde in de projecten en in de business. Zoals het bedoeld is. En daarmee is het tobben verleden tijd.

Willem de Bont

Willem de Bont

Willem de Bont

Directeur en Managing consultant