Selecteer een pagina

Bureau de Bont: sterk in ontwikkeling!

Klik hier voor een nadere kennismaking met de organisatie

Aanjagen en implementeren van innovatie

Klik hier voor meer informatie over het versterken van de New Business & Marketing afdeling

Succesvol verwerven van opdrachten en contract

Lees hier meer over de leergang Accountmanagement in de zorg

Het ontwikkelen en implementeren van een projectmanagement applicatie

Klik hier voor meer informatie over de toekomst van kwaliteitsmanagement

Al onze trajecten zijn maatwerk, omdat geen organisatie hetzelfde is

En omdat ook geen mens hetzelfde is, stellen onze mensen zich aan u voor

Inzicht in de eigen Projectsamenwerking

Klik hier voor meer informatie en een gratis QuickScan

​Het strategieseizoen is weer geopend!

De vakantieperiode is voor de meeste mensen voorbij. In rap tempo bewegen we richting het einde van het jaar. Dit zorgt ervoor dat we weer nadenken over de ambities en plannen voor het komende jaar. Kortom, het “strategieseizoen” is weer geopend.

De praktijk laat zien dat iedere organisatie een eigen wijze heeft om te kijken naar de komende jaren en om de vertaalslag te maken naar plannen en beleidsnotities.
Wat hebben we nodig? Vraagt de huidige tijd om een structurele koerswijziging of denken we meer aan het verzetten van accenten? Welke richting gaat de energie brengen om de volgende stap te zetten met het bedrijf en het team? Hoeveel tijd gunnen we ons om na te denken? En hoe organiseren we dit? Kortom, het vraagt veel denkwerk en inspirerende werkvormen om echt effect en resultaat te bereiken.

Inspirerende werkvormen als versneller voor verfrissende beelden

Het goede eindresultaat en de kwaliteit van de plannen, worden gevoed door een goede inhoudelijke voorbereiding en verdiepende discussies met elkaar. Hiervoor zijn tal van werkvormen beschikbaar om te bedenken, die allen hetzelfde doel dienen: in beperkte tijd een maximaal verdiept gesprek weten te bereiken.
Enkele voorbeelden:

  • De “Innovatie Battle”; een creatieve wijze van debat om vernieuwing te realiseren
  • De “Scenarioplanning”; een inspirerende wijze om breedte te organiseren in de discussie
  • De “Customer based strategy”; een methode om de klantgerichtheid in de beleidsdiscussie verder te versterken

Strakke organisatie als basis voor succes

Naast inspirerende werkvormen die moeten leiden tot energie en inspiratie, blijft een doordachte voorbereiding en praktische aanpak van groot belang. Ook als het gaat om het goede gesprek over de lange termijnambities van key customers. Wat willen we bereiken met de tijd die we nemen? Hoe bereiden we het voor; welke onderliggende beelden/documenten gebruiken we wel en welke niet? Hoe zorgen we ervoor dat we op de hoofdlijn blijven en niet in een detaildiscussie raken? Uiteindelijk gaat het om resultaatgerichte plannen, die verbindend zijn en een draagvlak vormen binnen het team, dat zijn pragmatische lijnen die we kunnen realiseren.

Externe ondersteuning?

Wilt u uitgedaagd worden? Bent u op zoek naar een andersoortige strategie voor uw team en/of organisatie?

Mocht u een keer van gedachten willen wisselen over realisatie van de strategie, dan denken wij graag met u mee. Neem contact op met Martijn Scheijde, Gertjan Wessels of een van de andere collega’s.

Meer weten?

Hieronder treft u eerder gedeelde inspiratie en kunt u de interessante blogs lezen:

‘Innovatie Battle’. Een manier om strategische klantgerichte innovaties te wegen en verder te brengen.
‘Customer based strategy’. Een manier om samen met een aantal key customers te werken aan uw strategie en aan klantenbinding.

Martijn Scheijde

Martijn Scheijde

Managing consultant

Gertjan Wessels

Gertjan Wessels