Selecteer een pagina

3-daagse opleiding adviseur kwaliteit in de ouderenzorg – Najaar

8 en 22 september 2021 en 14 oktober 2021

1.399,00 (excl. btw)

Ben jij een (startende) adviseur kwaliteit, kwaliteitsfunctionaris, beleidsmedewerker kwaliteit, specialist kwaliteit en veiligheid of een andere professional die zich richt op kwaliteit en veiligheid in de ouderenzorg? Lees dan snel verder over ons unieke nieuwe aanbod: BdB Zorg – Opleiding Adviseur Kwaliteit Ouderenzorg

In onze opleiding zorgen wij voor een kickstart voor je nieuwe functie of hebben wij aandacht voor persoonlijke doorontwikkeling. Tijdens de opleiding laten we je kennismaken met vakgenoten in de sector, is er ruimte voor eigen casuïstiek en heb je toegang tot kennisdatabase van BdBzorg.

Categorie:

In het kort

Wanneer?

8 en 22 september en 14 oktober 2021
09.00-16.30 uur

Investering

De kosten van deze 3-daagse opleiding bedragen € 1.399,- (excl. btw) per persoon. Dit bedrag is inclusief toegang tot de digitale leeromgeving, kennisdatabase van BdB Zorg, catering en certificaat.
Bureau de Bont is een CRKBO-geregistreerde organisatie. Studiekosten kunnen dus in veel gevallen worden afgetrokken van de belasting.

Locatie

Dag 1 vindt plaats in onze multifunctionele trainingsruimte  in ons BdB-huis in Amersfoort (Koningin Wilhelminalaan 12).

Voor dag 2 en 3 kijken we naar mogelijkheden om op de locatie van een van de deelnemers af te spreken.

Het programma heeft een doorlooptijd van 6 weken en bestaat uit 3 bijeenkomsten.

Dag 1: Kwaliteit van (ouderen)zorg: de basis op orde!

  • Inzicht in de kwaliteitskaders verpleeghuiszorg en wijkverpleging
  • Modern kwaliteitsbeleid: de essentie van persoonsgerichte en veilige zorg
  • PDCA-cyclus in optima forma: borgen van een sterke kwaliteitsstructuur op alle niveaus van de organisatie
  • Quick win voor de belangrijkste bouwstenen van het kwaliteitsmanagementsysteem
  • Praktijkcasus

Dag 2: Kwaliteit van organisatieprocessen

  • Inzicht in organisatorische randvoorwaarden voor kwaliteit van zorg
  • Werken aan kwaliteitsverbetering van het klantproces
  • Werken aan kwaliteitsverbetering van het medewerkersproces
  • Monitoren en verbeteren van kwaliteitsprestaties
  • Praktijkcasus

Dag 3: Werken aan een professionele kwaliteitscultuur

  • Inzicht in organisatiedynamiek en organisatiepatronen
  • Bouwen aan een mindset van ‘’bewust onbekwaam’
  • Toepassen van veranderkundige principes voor teamontwikkeling en kwaliteitsverbetering
  • Mobiliseren van de kennis en motivatie van medewerkers
  • Invloed uitoefenen als kwaliteitsinfluencer

Vraag ook naar onze incompany mogelijkheden!

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Marit de Kock.