Selecteer een pagina

Ontwikkeltraject Accountmanagement in de Zorg najaar 2021

9 september, 21 september en 7 oktober 2021

995,00 (excl. btw)

Ben je zoekende in je rol als accountmanager? Wat het precies inhoudt en wat daarin van jou wordt verwacht? Wil je meer invloed uitoefenen intern en extern? Merk je dat je vooral ad hoc bezig bent en de omslag wil maken naar een meer proactieve houding in de contractering? Dan gaat dit ontwikkeltraject Accountmanagement in de Zorg je veel antwoorden geven.

De invloed van een sterk en succesvol verkoopproces op de continuïteit en financiële gezondheid van de organisatie wordt door steeds meer organisaties herkend en erkend. Het ontwikkeltraject Accountmanagement in de Zorg biedt de ideale mogelijkheid nieuwe inzichten te krijgen, kennis op te doen, ervaringen te delen en geïnspireerd te raken om het accountmanagement in je organisatie te versterken. Ervaren trainers nemen je mee in het accountmanagement, de belangrijkste bouwstenen die bepalend zijn voor het behalen van het optimale resultaat en de rol die jij hierin vervult/kunt vervullen. Tijdens een interactief programma krijg je inzichten en voorbeelden aangereikt en worden vaardigheden getraind om hier binnen je organisatie inhoud aan te geven. 

Interactief programma

We hebben het programma aangescherpt, waarbij we op verschillende manieren theorie, vaardigheden en casuïstiek doorlopen met elkaar. Van individueel contact tot groepssessies, digitaal tot fysieke bijeenkomsten. Het ontwikkeltraject bestaat uit:

–           Een persoonlijke intake

–           Twee gezamenlijke digitale sessies (9 september en 7 oktober, de ochtend)

–           Een gezamenlijke fysieke sessie (21 september, hele dag)

–           Een persoonlijk opvolgmoment

In dit traject behandelen we de belangrijkste thema’s en trends uit het accountmanagement in de Zorg. In het traject krijg je de ruimte om direct de vertaling te maken van de theorie naar jouw praktijk door de inzet van handige tools, vaardigheden en actuele praktijkcasussen. Hierdoor is de investering zo minimaal en tegelijkertijd zo effectief mogelijk.

Wat krijg je?

Een compleet ontwikkeltraject! Er zijn slechts 12 plekken beschikbaar zodat iedereen voldoende persoonlijke aandacht krijgt en je als groep ook van elkaar kunt leren.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Model van accountmanagement
  • Vijf bouwstenen van accountmanagement in de zorg:
    • Bouwsteen strategie en doelen
    • Bouwsteen marktontwikkelingen en stakeholders
    • Bouwsteen verkoopprocessen
    • Bouwsteen vertaling van en naar de praktijk
    • Bouwsteen relatiemanagement
  • Met extra aandacht voor de thema’s:
    • Zorgverkoopstrategie
    • Invloed uitoefenen en onderhandelen
    • Rol van accountmanager/zorgverkoper

De trainers

Marleen Leermakers en Eline Odding faciliteren de trainingsdagen. Zij nemen hun ervaringen mee uit de vele opdrachten in accountmanagement binnen de brede zorg en welzijn en passen dit direct toe in de training.

Ook zijn er gastsprekers! De gastsprekers zijn professionals uit de praktijk die vanuit hun kennis, ervaring en perspectief een waardevolle bijdrage leveren aan een specifiek thema in de training.

Effect voor deelnemer en organisatie 

  • Je hebt kennis van de belangrijkste bouwstenen die leiden tot het organiseren van succesvol accountmanagement;
  • Je hebt een helder beeld hoe je jouw tijd in de rol als zorgverkoper optimaal kan invullen om regie te voeren op de verschillende bouwstenen van het accountmanagement;
  • Je hebt een helder beeld in welke fase jouw organisatie zit richting het optimaal organiseren van accountmanagement;
  • Je beschikt over passende instrumenten en handige tools om het accountmanagement en jouw rol hierin een stap verder te brengen;
  • Je bent in staat om focus aan te brengen in het relatiemanagement waardoor je inzicht hebt in de ontwikkelingen binnen je belangrijkste keyaccounts, gerichte acties in kunt zetten en je tijd optimaal benut;
  • Je hebt inzicht in verschillende invloedstijlen en onderhandelstrategieën;
  • Je beschikt over concrete handvatten om direct aan de slag te gaan met het opstellen van een zorgverkoopstrategie.
Categorie:

In het kort

Wanneer?

9 september. Digitaal: 09.00 tot 13.00 uur
21 september. Fysiek in ons BdB-huis: 09.00 tot 16.30 uur
7 oktober. Digitaal: 09.00 tot 13.00 uur

Investering

€ 995,- (excl. btw)

Doelgroep

Professionals die een actieve rol hebben in de contractering van zorg/diensten (zorgverkoop), betrokken zijn bij aanbestedingen, het onderhouden van externe relaties en/of interesse hebben in het vakgebied.

Locatie

BdB-huis te Amersfoort en online.

We hebben het programma aangescherpt, waarbij we op verschillende manieren theorie, vaardigheden en casuïstiek doorlopen met elkaar. Van individueel contact tot groepssessies, digitaal tot fysieke bijeenkomsten. Het ontwikkeltraject bestaat uit:

–           Een persoonlijke intake

–           Twee gezamenlijke digitale sessies (9 september en 7 oktober, de ochtend)

–           Een gezamenlijke fysieke sessie (21 september, hele dag)

–           Een persoonlijk opvolgmoment

In dit traject behandelen we de belangrijkste thema’s en trends uit het accountmanagement in de Zorg. In het traject krijg je de ruimte om direct de vertaling te maken van de theorie naar jouw praktijk door de inzet van handige tools, vaardigheden en actuele praktijkcasussen. Hierdoor is de investering zo minimaal en tegelijkertijd zo effectief mogelijk.

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Marleen Leermakers en Eline Odding.