Selecteer een pagina

Training Accountmanagement in de Zorg & Welzijn

4 maart 2021 en 1 april 2021

800,00 (excl. btw)

Ben je zoekende in je rol als accountmanager? Wat het precies inhoudt en wat daarin van jou wordt verwacht? Wil je meer invloed uitoefenen intern en extern? Merk je dat je vooral ad hoc bezig bent en de omslag wil maken naar een meer proactieve houding in de contractering? Dan gaat deze tweedaagse training Accountmanagement in de Zorg & Welzijn je veel antwoorden geven.

De invloed van een sterk en succesvol verkoopproces op de continuïteit en financiële gezondheid van de organisatie wordt door steeds meer organisaties herkend en erkend. De training Accountmanagement in Zorg & Welzijn biedt de ideale mogelijkheid nieuwe inzichten te krijgen, kennis op te doen, ervaringen te delen en geïnspireerd te raken om het accountmanagement in je organisatie te versterken. Ervaren trainers nemen je mee in het accountmanagement, de belangrijkste bouwstenen die bepalend zijn voor het behalen van het optimale resultaat en de rol die jij hierin vervult/kunt vervullen. Tijdens een interactief programma krijg je inzichten en voorbeelden aangereikt en worden vaardigheden getraind om hier binnen je organisatie inhoud aan te geven.

Interactief programma

De Training Accountmanagement bestaat uit twee dagen. In deze dagen behandelen we de belangrijkste thema’s en trends uit het accountmanagement in de Zorg & Welzijn. In de training krijg je de ruimte om direct de vertaling te maken van de theorie naar jouw praktijk door de inzet van handige tools, vaardigheden en actuele praktijkcasussen.

Wat krijg je?

Twee trainingsdagen. Er zijn slechts 12 plekken beschikbaar zodat iedereen voldoende persoonlijke aandacht krijgt en je als groep ook van elkaar kunt leren.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Bouwstenen van accountmanagement
  • Rol van accountmanager/zorgverkoper
  • Relatiebeheer & accountplannen
  • Invloed uitoefenen en onderhandelen
  • Zorgverkoopstrategie
  • Samenwerken en netwerken

De trainers

Marleen Leermakers en Eline Odding faciliteren de trainingsdagen. Zij nemen hun ervaringen mee uit de vele opdrachten in accountmanagement binnen de brede zorg en welzijn en passen dit direct toe in de training. Ook zijn er gastsprekers! De gastsprekers zijn professionals uit de praktijk die vanuit hun kennis, ervaring en perspectief een waardevolle bijdragen leveren aan een specifiek thema in de training.

Effect voor deelnemer en organisatie

  •  Je hebt kennis van de belangrijkste bouwstenen die leiden tot het organiseren van succesvol accountmanagement;
  • Je hebt een helder beeld hoe je jouw tijd in de rol als zorgverkoper optimaal kan invullen om regie te voeren op de verschillende bouwstenen van het accountmanagement;
  • Je hebt een helder beeld in welke fase jouw organisatie zit richting het optimaal organiseren van accountmanagement;
  • Je beschikt over passende instrumenten en handige tools om het accountmanagement en jouw rol hierin een stap verder te brengen;
  • Je bent in staat om, aan de hand van een accountplan, focus aan te brengen in het relatiebeheer waardoor je inzicht hebt in de ontwikkelingen binnen je belangrijkste keyaccounts, gerichte acties in kunt zetten en je tijd optimaal benut;
  • Je hebt inzicht in verschillende drijfveren, invloedstijlen en onderhandelstrategieën;
  • Je beschikt over concrete handvatten om direct aan de slag te gaan met het opstellen van een zorgverkoopstrategie;
  • Je hebt inzicht in het proces van samenwerken en bent in staat keuzes te maken in het aangaan, behouden en benutten van belangrijke samenwerkingsrelaties om organisatiedoelen te bereiken.

 

Categorie:

In het kort

Wanneer?

4 maart 2021 en 1 april 2021
09.00-16.30 uur

Investering

€ 800,- (excl. btw), inclusief lunch

Doelgroep

Professionals die een actieve rol hebben in de contractering van zorg/diensten (zorgverkoop), betrokken zijn bij aanbestedingen, het onderhouden van externe relaties en/of interesse hebben in het vakgebied.

Locatie

Bureau de Bont
Koningin Wilhelminalaan 12
3818 HP  Amersfoort

Verspreid over de twee trainingsdagen komen de volgende thema’s aan bod:

  • Bouwstenen van accountmanagement
  • Rol van accountmanager/zorgverkoper
  • Verkoopstrategie
  • Relatiebeheer & Accountplannen
  • Invloed uitoefenen
  • Onderhandelen & Onderhandelstrategieën
  • Netwerk in beeld
  • Samenwerken in netwerken

Wil je meer weten over onze onderscheidende aanpak, deze training of over de mogelijkheden rondom een incompanytraject? Neem dan contact op met Marleen Leermakers en Eline Odding.