Selecteer een pagina

Bureau de Bont: sterk in ontwikkeling!

Klik hier voor een nadere kennismaking met de organisatie

Aanjagen en implementeren van innovatie

Klik hier voor meer informatie over het versterken van de New Business & Marketing afdeling

Succesvol verwerven van opdrachten en contract

Lees hier meer over de leergang Accountmanagement in de zorg

Het ontwikkelen en implementeren van een projectmanagement applicatie

Klik hier voor meer informatie over de toekomst van kwaliteitsmanagement

Al onze trajecten zijn maatwerk, omdat geen organisatie hetzelfde is.

En omdat ook geen mens hetzelfde is, stellen onze mensen zich aan u voor.

Communicatie in een technische omgeving

Goede communicatie en goede gesprekken leveren een belangrijke bijdrage aan een succesvol project. Door de toenemende behoefte aan Integraliteit is het belang van goede communicatie alleen nog maar sterker geworden.

Communicatie speelt in elke fase en bij elk onderdeel van een bouwproject een rol. En niet alleen daarin, het speelt overál een rol: in de totale organisatie, bij het werken met opdrachtgevers en ketenpartners en bij het omgaan met de omgeving. Goede gesprekstechnieken helpen projectbetrokkenen bij het maken van heldere afspraken met elkaar, het creëren van een goede samenwerking en bij het gezamenlijk zoeken naar de beste en meest efficiënte oplossing. Het zorgt voor tevreden opdrachtgevers, kwalitatief goede eindresultaten én tevreden projectbetrokkenen die terugkijken op een leuk project. Juist wanneer belangen een rol spelen en interpretatieverschillen mogelijke verstorende factoren kunnen, zijn maken de juiste communicatiecompetenties het verschil.

Kortom: goed kunnen communiceren leidt tot betere samenwerking en betere resultaten voor de organisatie en haar context. Om beter te communiceren is het ontwikkelen van gesprekstechnieken een goede investering.

Programma

In deze training komt aan de orde:

  • Uitdagingen uit de praktijk;
  • Basis gesprekken en communicatietechnieken;
  • Luistertechnieken;
  • Beïnvloeden van de gespreksdynamiek;
  • Interventie en beïnvloedingstechnieken.

Door een interactief programma delen we voorbeelden, aanpakken en ervaringen om elkaar te inspireren tot optimale communicatie in een technische omgeving.

Effect voor deelnemer en organisatie

  • Deelnemers:
    • Zijn zich meer bewust van hun eigen (non)verbale communicatie;
    • Hebben de kennis en vaardigheden om effectief aan te sluiten bij hun gesprekspartner;
    • Zijn in staat een boodschap helder over te brengen;
    • Hebben aangescherpte luister- en vraagvaardigheden;
    • Hebben aangescherpte vaardigheden met betrekking tot het geven en ontvangen van feedback;
    • Kunnen omgaan met lastig gedrag tijdens gesprekken;
    • Beschikken over de kennis en vaardigheden om invloed uit te oefenen tijdens een gesprek.
  • Organisaties:
    • Competente medewerkers die ervoor zorgen dat hun opdrachtgevers tevreden zijn;
    • Kwalitatief goede eindresultaten en tevreden opdrachtgevers;
    • Tevreden projectbetrokkenen.

Voor wie?

Medewerkers van uitvoerende bouwbedrijven en zakelijke dienstverleners in de bouw die een succesvolle bijdrage willen leveren aan projecten.

Meer weten?

Wil je meer weten over onze onderscheidende aanpak, deze training of over de mogelijkheden rondom een incompany traject? Neem dan contact op met Maaike Korenstra.

Maaike Korenstra

Maaike Korenstra

Senior organisatieontwikkelaar

In het kort

Wanneer?

1 mei 2019
09.00-17.00 uur

Investering

€ 495,- (excl. btw)

Doelgroep

Medewerkers van uitvoerende bouwbedrijven en zakelijke dienstverleners in de bouw die een succesvolle bijdrage willen leveren aan projecten.

Locatie

Bureau de Bont
Koningin Wilhelminalaan 12
3818 HP Amersfoort